Hopp til innhold

Populære søk

Rolex

Cartier

Dykkerur

Speedmaster

Breitling

Tag Heuer

Longines

Bjerke-huset har åpnet dørene på Egertorget

Banner_16x9

Oppdatert

16. august 2024

«Det er litt som å gå fra å synge intimkonsert på Sentrum Scene til å fylle Telenor arena» forteller Aleksander Bjerke Opsahl om åpningen av det nye Bjerke-huset. «Den nære kontakten med kundene skal vi selvfølgelig ta med oss».  

Som Europas største klokkehus vil det nye Bjerke-huset by på muligheter man tidligere ikke har sett. 2700 kvm over tre etasjer, et eget event lokale og en piazza. Eger er et praktbygg med en av Oslos flotteste plasseringer, men som har ligget i brakk lenge. Joakim Bjerke synes det er fint å kunne gi nytt liv både til huset og til Egertorget. Objektene som skal fylle huset er i seg selv er ganske små, men det nye Bjerke Huset handler om så mye mer enn klokker. Det er et hus for opplevelser og inspirasjon, hvor alle med en forkjærlighet for klokker og de nysgjerrige kan boltre seg.  

ABO_1x1

Etter 2 år med planlegging og revideringer, riving og bygging, er huset endelig klart for å åpne dørene. Det Joakim gleder seg mest til nå, er å se huset bli tatt i bruk av publikum. «Vi ønsker at Bjerke-huset skal være en destinasjon hvor man kan ha minneverdige opplevelser og drømme seg bort i noen timer, og som er verdt en helgetur for de som bor utenbys», sier Joakim Bjerke.  

Her blir det egne boutiques og et større multibrand område, hvor merkene virkelig får plass til å skape sin unike atmosfære og vise hele sitt univers. «Målet må jo være at kunden skal kunne få en følelse av merkenes personlighet og kanskje på den måten finne sin klokke» sier Aleksander, samtidig som man skal få hjelp av engasjerte ansatte.  

HUB_1x1

«Det har vært viktig for oss å spørre de ansatte hvilke merker de virkelig brenner for», sier Aleksander. Kundene skal som alltid treffe engasjerte ansatte, enten det gjelder kjøp av ny klokke, service eller bare for å slå av en prat. «De som kjenner oss fra før skal kjenne at servicenivået er enda høyere og at det er mer rom for 1-1 møtene», sier Aleksander. «Det skal være litt høytidelig å komme til oss, samtidig som det er fritt for jåleri».  

I tillegg til de ansatte, byr huset også på mulighet til å treffe andre klokkeinteresserte. Med eget eventlokale håper Joakim å kunne ha et «levende» hus større deler av døgnet, hvor man kan tilby faglig og sosialt påfyll. «Jeg håper selvsagt at kunder også kan møtes helt spontant på huset utenom eventer også», sier Aleksander.  

Cartier_1x1

Serviceavdelingen får også et realt løft, med et stort dedikert område. «En service av en klokke er noe annet enn en service av en bil» sier Joakim. «Derfor ønsket vi at kundene skal få anledning til å se hva som er utført og hvorfor. Rett og slett forstå mer om hva som får en klokke til å tikke».   

Nye merker er det også blitt plass til. «Grand Seiko er et merke vi har hatt øynene på lenge» sier Joakim. «Med tanke på urverk og kvalitet stemmer det godt med det vi driver med, samtidig som deres stil, design og finish tilbyr noe nytt». En annen nyhet mange har ventet på, er at Vintage og Pre-Owned avdelingen endelig får egne lokaler. Etter tre år som en nettbasert løsning, er dette et naturlig neste steg som er høyt etterspurt. «De fysiske møtene har nesten enda større betydning når man skal handle vintage», sier Joakim. «Her har hvert produkt sin egen CV og historie, derfor er det viktig å kunne se og prøve produktet».  

GS_1x1

Aleksander og Joakim er glade over å endelig åpne dørene og se et stort prosjekt stå ferdig, men å lene seg tilbake for lenge har ingen av dem planer om. «Vi er allerede i gang med å legge kalenderen for 2025» sier Aleksander, som kanskje gleder seg mest til å kunne ha flere in-house fester og arrangementer. «Vi gjør jo dette kundene og vi hadde ikke kunnet realisere dette om det ikke var for dem».  

I vår digitaliserte verden hvor nettopp tiden er dyrebar, er det like mye møtene som klokkene som er luksusen.